חשיבות תדמית המנהל בארגון ככלי למינוף עסקי

מאת סיון מדליון - יועצת תדמית וסטיילינג אישי וארגוני.

בעולם העסקי המודרני, חברות ועסקים קטנים כגדולים נאלצים להתמודד עם שינויי שוק מהירים ותחרות קשה בשוק הדרושים ובכלל. אחת הדרכים למנף את הארגון ולבדל אותו מן המתחרים, היא ליצור תדמית ארגונית מנצחת. ארגונים רבים משקיעים בתדמית הארגון במטרה שערכי הארגון וחזונו ישתקפו במסגרת הממשקים שלו - הן כלפי פנים, מול העובדים והמנהלים והן כלפי חוץ, מול הלקוחות והספקים. מעבר למודעות לשיפור מתמיד, הקפדה על שירותיות, איכות, ומיתוג ארגוני מקצועי, הרי שלהופעה החיצונית של העובדים והמנהלים חשיבות רבה ביצירת תדמית חיובית, ומקבלי החלטות רבים אינם מודעים לחשיבותה. יצירת תדמית נכונה ועקבית מקדמת את הארגון והיא מהווה חלק משמעותי מחבילת המיתוג של הארגון, שהרי הופעתו החיצונית של העובד מהווה את כרטיס הביקור של העסק, ודרכה ניתן להעריך עד כמה העובד, המייצג את ארגונו, מרוצה, אנרגטי, אמין, וכמה מוטיבציה יש לו לקדם את הפרויקט על הצד הטוב ביותר. כמנהלים, כולנו מכירים את המשמעות של הרושם הראשוני, אשר באופן בלתי מודע מושפע רבות מן המראה החיצוני ושפת גוף. בוודאי קרה לכם שהיו דרושים עובדים חדשים לעסק וראיינתם מועמד לעבודה וכבר מהשניות הראשונות לפגישתכם, ידעתם עמוק בפנים אם המועמד מתאים לתפקיד או לא זו כמובן רק דוגמא, והיא תקפה גם לגבי מפגש עם לקוחות, ספקים וכד'.

אם כן, חשיבות מראה חיצוני ייצוגי ומכבד ברורה, אולם חשיבות זו בקרב המנהלים בארגון, גדולה במיוחד בארגונים גדולים שבהם דרושים מנהלים בעלי קוד לבוש ייצוגי. קחו לדוגמא פגישת עבודה של מנהל ועובד זוטר מול לקוח חדש. לא אחת קורה שהמנהל לבוש בצורה פחות ייצוגית מן העובד שלו. הוא הרי מנהל טוב, איש מקצוע טוב, ואינו נוהג להתעסק בהופעתו החיצונית. הרי כך הוא היה לבוש גם כעובד זוטר , ללקוח, אשר עדיין אינו מכיר את הנפשות הפועלות, ברור כי העובד הזוטר הוא בר הסמכא. הוא לבוש ככזה. התמונה המבלבלת הזאת אינה משדרת מסר חיובי ללקוח ועלולה להכריע את עתיד היחסים אתו.

אז מדוע חשוב להתחיל מלמעלה?

מנהלים בארגון, החל מדרג ניהולי זוטר ועד לדרג ניהולי בכיר מהווים את עמוד השדרה של הארגון. במסגרת פעילותו נדרש המנהל לנהל ישיבות צוות, להפגין מוטיבציה ומנהיגות, להניע עובדים, לתת שירות ללקוחות קיימים, להשתתף בתערוכות וכנסים ועוד. בכל ממשק של המנהל עם הסביבה, הקפדה על הופעה חיצונית ייצוגית תייצר מוטיבציה ודוגמא אישית עבור העובדים מחד ותכבד את הלקוחות ותחזק את תדמית הארגון מאידך.

את הקניית המודעות למראה החיצוני מומלץ להתחיל מיד עם קידום העובד לעמדה ניהולית. עובדים ומנהלים רבים מוצאים את עצמם מקודמים בסולם הניהול, אך לא תמיד מוגדר להם מה הציפייה מהם מבחינת קוד הלבוש והם לא מרגישים בנוח לשדרג את סגנון הלבוש ולהתאימו למעמדם. כדי להקל ולהנחות את המנהל, על הארגון לתת לו כלים מתאימים. כיצד?

ארגונים רבים אשר הבינו את חשיבות ההופעה החיצונית ככלי למינוף אישי ועסקי, פועלים להטמעתו, בין אם בסדנאות העשרה להעלאת המודעות ומתן כלים לשיפור התדמית האישית ובין אם במסגרת הגדרת קוד לבוש שעולה בקנה אחד עם תרבות הארגון וערכיו. באופן זה, מנהליו "חמושים" בידע אשר הולם ומשלים את מקצועיותם בשדה הקרב העסקי.



*הכותבת מעניקה ייעוץ פרטני וארגוני בנושא ייעוץ תדמית ומיתוג אישי למנהלים/ות, סדנאות תדמית וסטיילינג לעובדים ולמנהלים, איפיון והטמעת קוד לבוש בארגונים ועוד.
לפרטים פנו למרכז המעסיקים של ג'וב נינג'ה 03-6207373.



צוות אנשי המקצוע ב job ninja - מאגר הדרושים הגדול במדינה, ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה


*9874 | www.jobninja.co.il | info@jobninja.co.il